Интернет реклама

• Рекламни / промо сайтове
Описание: Рекламните и промо сайтове представляват малки самостоятелни уеб страници представящи определен продукт или услуга..

Употреба: Отделни рекламни или маркетингови кампании; при промоции на конкретни продукти или услуги; електронни магазини.
В случаи, когато освен представяне на продукт или услуга, се цели и обратна връзка с потребителите. Позволява проследяване на статистиката на посещенията и изработване на профил на аудиторията.

• Традиционни банери
Описание: Банерите са графични изображения, които служат за хипервръзки към уебсайт на рекламодателя, посредством кликване.
Размерите им могат да бъдат стандартни, според международната класификацията на Internet Advertising Bureau /IAB/ и нетрадиционни, според изискванията на рекламните площадки, където се публикуват.

Употреба: Банерите са най-често използваният визуален, рекламен формат в Интернет, положително възприеман от повечето потребители. Може да бъде носител на рекламно послание, което приканва към действие, но също така, се използва като поддържащ елемент при кампании за утвърждаване на имидж; подобряване посещаемостта на уебстраници; повишаване на познаваемостта на продукт или услуга;

• Rich media
Описание: Rich media е банерна реклама, при която се използва различна технология от тази при традиционният банер. Позволява да се интегрират анимирани или видео изображения и звук, като постига по-силно въздействие върху потребителя.

Употреба: Големите възможности, които дава съчетаването на изображение, звук и интерактивност, позволяват широко приложение на този формат.
От уебигри, състезания и други дейности приканващи потребителя към действия, до представяне на филми, музикални албуми и други продукти или услуги.
Подходящ е за проучване на протребителите и събиране на информация в помощ на маркетинговите инструменти.

• Текстова реклама
Описание: Текстовата реклама представлява текст - хипервръзка към предварително избран уебсайт.

Употреба: Текстовата реклама е много добре възприемана поради своята ненатрапчивост и характерни информационни качества. Тя позволява комерсиален текст да бъде счетен от потребителите за новина или препоръка на редактора и повишава от една страна повторната посещаемост, от друга доверието в рекламираният продукт или услуга.
Освен изброените предимства, основно за текстовата реклама е, че представлява един от най-изгодните формати на интернет реклама.
Макар и не толкова атрактивна като банерите, тя постига висока степен на ефективност.

• Уеб игри
Описание: В много отношения уеб игрите приличат на познатите компютърни игри или приемат формите на забавления от реалният свят – конкурси, състезания, анкети с награди и др.

Употреба: Уеб игрите са най-атрактивната форма на реклама в Интернет. Когато са правилно структурирани и професионално изработени, уеб игрите са незаменим инструмент за събиране на маркетингова и статистическа информация за пазара, чрез профилирана регистрация.
Привличат потребителите със забавления или награди, подходящи са при популяризиране на нов продукт или услуга, но и при кампании на утвърдени марки и стоки за масово потребление. При поддържане на имидж сред реалните потребители и привличане на желана аудитория.

• Рекламни носители
Описание: Подобно на рекламните носители в реалният свят, рекламните носители в Интернет са предназначени за ежедневна употреба. Такива са wallpaper, screensаver.

Употреба: Подходящи за поддържане лоялността на реалните клиенти, служители, подизпълнители и други публики на организацията. Може да се използва и като поддържаща рекламна форма при реализирането на интегрирани маркетингови кампании.

ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМА
 
email print this page contact us